בריסל מפה

מפת העיר בריסל

בריסל שוכנת על שפת נהר הסיין (כן, זה שגם עובר בפריז...) ומכאן התחילה ההתיישבות בה והתפשטותה. האזור ההיסטורי והמרכזי של בריסל הוא העיר התחתית והאזור החדש נבנה לכיוון מעלה אל העיר העליונה, מעט מעל אזור הנהר.

בריסל צומת אירופאית חשובה

בריסל שופעת במבנים חדישים משולבים במבנים היסטוריים ועתיקים חלקם מימי הביניים, ארמונות הנחשבים לפניני אדריכלות וכנסיות בסגנון האר נובו הססגוני, גנים קסומים ומוסדות דיפלומטיים חשובים: הפרלמנט האירופי, המועצה האירופית והנציבות האירופית.

מרכז העיר בריסל

מרכז בריסל הוא כיכר הגרנד פאלאס היפהפיה המהווה סמל חשוב לעיר. בכיכר נמצא בית העיריה המרשים והעצום בגודלו הנראה כארמון מלוכה יותר מאשר בית עיריה. סביבו ישנם בתי קפה ומסעדות, חנויות שוקולד ריחניות המפזרות את הריח המתוק בכל הכיכר.

סביב הכיכר ישנם מבנים ששימשו בעבר כבתי הגילדות השונות. לא רחוק מכיכר הגרנד פאלאס נמצא אחד הפסלים המזוהים ביותר עם העיר- פסל הילד המשתין. שדרות מרכזיות מאוד בעיר הן שדרות אנספח השוקקות חיים במיוחד בין כיכר דה ברוקר לרחוב לומברד. בשדרות אלה נמצא בניין הבורסה.

דרומית לבניין הבורסה ישנו רובע מלא בפאבים, מקומות בילוי וגם מסעדות אסייתיות בשם St.Gery. בקרבת בניין הבורסה נמצא גם המדרחוב ההומה שנקרא Rue Neuve בו תמצאו שפע של חנויות מותגים וגם מרכז קניות גדול בקצהו הצפוני.

אזור העיר העליונה הממוקם מעט גבוה יותר מאזור מרכז העיר. בעיר העליונה נמצא בית המשפט של בריסל וגם ארמון המלוכה המפואר. בקרבת הארמון נמצאת כיכר המלוכה שסביבה מספר מוזיאונים. סמוך לארמון נמצא פארק בריסל.

פארק בריסל הוא הריאה הירוקה הגדולה בעיר, יש בו שבילי הליכה העטופים בשלל עצים שבסתיו נמצאים בשלכת ונצבעים בצבעים יפים. זה המקום בו נערכות חגיגות ביום החג הלאומי, מופעים בקיץ ועוד.

זכרו, כאשר אתם מטיילים בבריסל, אינכם מטיילים רק בבירתה של בלגיה ובעיר הגדולה בה, אלא בעיר בה חיים מספר לאומיים - בריסל ממוקמת במחוז פלנדריה הנמצא בלב המדינה. מחוז זה הוא מחוזם של דוברי הפלמית, אך בבריסל תשמעו גם פלמית וגם צרפתית.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך